نشست «ارتباطات، سواد رسانه و افکار عمومی» / ۲

فیلم | سازمان‌ها به جای روابط عمومی به سمت ارتباطات رفته‌اند

کد خبر: 4216480
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

حجت‌الاسلام علی نوریجانی، رئیس‌کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران می‌گوید: اکنون واژه روابط عمومی، کارکردی در سازمان و جامعه ندارد و به همین جهت است که معمولاً سازمان‌ها به سمت ارتباطات رفته‌اند.

به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی نشست «ارتباطات، سواد رسانه و افکار عمومی» با حضور حجت‌الاسلام علی نوریجانی، رئیس‌کل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران و محمد خدادی، کارشناس علوم ارتباطات در ایکنا برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نوریجانی در این نشست گفت: ما وقتی نگاهمان نسبت به روابط عمومی امروز، برداشتمان از گذشته و تجربه زیسته این است که درباره یک جریان تک سویه‌ای از داخل سازمان به بیرون بحث می‌کنیم و درباره ارتباطات حرف می‌زنیم یعنی درباره نیاز دوطرفه از بیرون سازمان، از داخل سازمان و بازخورد گرفتن از آنها و سایر موضوعاتی که در این زمینه موضوعیت دارند بحث می‌کنیم. از این رو باید این فضا را سازمان و روابط عمومی‌ها و ارتباطاتی‌ها بسازند. اکنون واژه روابط عمومی، کارکردی در سازمان و جامعه ندارد و به همین جهت است که معمولاً سازمان‌ها به سمت ارتباطات رفته‌اند، البته این مسئله را به تدریج براساس آموزش‌ها و اتفاقاتی که می‌افتد، بازخوردگیری‌ها، نتایج و ... به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند اعتماد عمومی را به دست آورند و اینجاست که سواد رسانه موضوعیت پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha